Fit worden

Uw gezondheid, onze zorg.

Groepslessen

Naast de fitness en de Personal Training kunt u bij ons natuurlijk ook kiezen voor groepslessen.
Er is een gevarieerd aanbod aan groepslessen, waarbij in elke les andere aandachtsgebieden centraal staan.

Vindt u het gezellig om in een (vaste) groep te sporten?
Kom dan vrijblijvend een keertje meedoen met een groepsles.

Pilates

De pilates-methode werd begin vorige eeuw ontwikkeld door Joseph Pilates. Pilates is een oefenmethode voor het gehele lichaam welke wordt uitgevoerd in verschillende uitgangsposities (staan, liggen, zitten etc).

Het centrum van kracht (powerhouse) oftewel de buikspieren, rugspieren, binnenkant dijbeen en bilspieren, is het punt van waaruit alle oefeningen worden opgebouwd. Het resultaat is een krachtig, soepel lichaam en gestroomlijnde spieren, een goede houding en een groot bewustzijn van je lichaam.

Pilates is toegankelijk voor iedereen of ze nu jong of oud zijn, topsporter of niet. Een ieder die bewust met zijn lichaam wil leren omgaan, zijn of haar spieren in balans wil brengen, zijn of haar houding wil verbeteren en zichzelf fitter wil gaan voelen.

Kickbag

Kickbag is een effectief trainingsprogramma geïnspireerd uit de vechtsportwereld. Iedere sporter krijgt een eigen bag waar hij of zij tegenaan gaat stoten en trappen. Dit gebeurt op de maat van de muziek gedurende 55 minuten. Kickbag is meer dan alleen bewegen: je bent zowel fysiek als mentaal bezig. Deze groepstraining is voor iedereen zowel jong als oud, beginner en gevorderd waarbij iedereen het maximale uit zichzelf kan halen.

Connexus

Connexus is een workout van 60 minuten waarbij de functionaliteit van uw lichaam verbeterd wordt. Uw gehele lichaam wordt sterker waardoor de alledaagse handelingen zoals zitten, staan, springen, tillen etc. makkelijker worden. Tijdens deze training moeten oefeningen gedurende een vaste tijd in een bepaalde volgorde worden uitgevoerd. Tussen de oefeningen door zijn er pauzemomenten waardoor het lichaam kan herstellen.

High Intensity Training (HIT)

Een High Intensity Interval Training is een 45 minuten workout waarbij het HIT principe wordt gebruikt; Dat wil zeggen dat de oefeningen op een hoge intensiteit uitgevoerd worden waarbij de rustmomenten minimaal zullen zijn. De oefeningen zullen voornamelijk gericht zijn om de functionaliteit van het lichaam te verbeteren.

Krachttraining

Tijdens de krachttraining worden verschillende krachtoefeningen uitgevoerd voor het gehele lichaam.

Krachttraining heeft vele voordelen, enkele hiervan worden hieronder benoemd.

  • Verhoogt de spiermassa waardoor dit een gunstig effect heeft op de stofwisseling. Krachttraining is dus ideaal om te doen wanneer u wilt afvallen.
  • U zult een gestroomlijnder figuur krijgen omdat uw spiermassa zal toenemen.
  • Vergroot uw kracht waardoor ADL (Algemene dagelijkse levensverrichtigen) bewegingen makkelijker uitgevoerd kunnen worden.
  • Geeft u meer zelfvertrouwen.
  • Goed voor je hart- en vaatstelsel.

Gratis inloopspreekuur

Gratis pijnadvies tijdens ons gratis inloopspreekuur zonder doorverwijzing van uw arts. Bekijk ons gratis inloopspreekuur

gratis inloopspreekuur health & sports

Gratis inloopspreekuur bij een fysiotherapeut zonder verwijzing van een arts

Loop je al een tijdje rond met vragen over een pijn of heb je behoefte aan het advies van een fysiotherapeut? bekijk ons gratis inloopspreekuur.